tirsdag 19. februar 2013

Matinteressen vokser

Jeg har alltid vært interessert i å lage mat, og vært glad i å lage nye matretter. Men ofte kjører vi oss fast i et mønster, og lager bare kjedelig ting, uten fantasi. Dette mønsteret har jeg nå lyst til å komme ut av, og prøver meg på blogging :) Er superimponert over alle de flotte matbloggene som finnes her på nettet, og sikter IKKE så høyt som dem, men ønsker meg en blogg for å legge inn alt jeg prøver, evt har prøvd tidligere, og har lyktes med, for å samle alt på et sted. Jeg kommer også til å samle gamle oppskifter her, for å kvitte meg med papirutgaver av ting.

Jeg håper å få lagt til freshe bilder, men pr nå har jeg kun mobilkamera i bruk.

Filosofien min er egentlig mest mulig ren mat, uten for mye E-stoff og ting jeg ikke vet hva er. Samtidig er jo ikke kunnskapen allti til stede i forhold til hva som er greit, så dette blir ikke en fanatisk matblogg ala Hellstrøm måltider, men Hellstrøm er en stor inspirasjonskilde :D

I tillegg er jeg opptatt av at maten skal ha mye næring, slik at samvittigheten er god i forhold til barna, og meg selv - masse gode byggeklosser, og alt vi trenger i kroppen for å fungere godt i hverdagslivet :)

Mine 3 hverdagshelter at the moment er: Eivind Hellstrøm, Berit Nordstrand og Trinesmatblogg.no - de tre har tilsammen inspirert meg til å lage masse nytt siste månedene, og det har jeg svært lyst til å fortsette med :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar