tirsdag 19. februar 2013

Sunn taco

Taco er populært, og vi lager dette litt for ofte. Men med noen enkle knep, kan tacoen/nachosen faktisk bli ganske sunn.

Bytt ut kjøttdeigen med karbonadedeig, lag tacokrydderet selv, lag guacamole - dette gjør nok veldig mange selv, men jeg har alltid kjøpt den, da jeg ikke synes jeg får det til... men nå har jeg fått dreisen på det, og lager alltid guacamole selv.

Her er oppskrift på tacokrydder, også fra trines blogg:

http://trinesmatblogg.no/2010/08/10/hjemmelaget-tacokrydder-og-tips-til-sunne-tacos/

Jeg bruker også økologisk nachoschips, og økologiske lefser. Disse finnes på svært få steder her vi bor, så jeg finner det kun på Coop Mega. Disse er utrolig gode på smak, og full av god samvittighet.

 
 
Dette kan benyttes:

* Karbonadedeig med hjemmelagt tacokrydder
* Rømme
* Hjemmelaget guacamole
* Kindeybønner
* Hjertesalat
* Ruccola
* Cherrytomater eller plommetomat
* Paprika
* Agurk
* Rødløk, gulløk
* Mais
* Alfaalfaspirer
* Avokado

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar