tirsdag 19. februar 2013

Frokostblanding

Denne oppskrifta har jeg også funnet i Berit Nordstrand sin bok, Mat med mer. Vi laget den en gang, vi er altså meg og lillemor (på 16 år). Jeg fant fram alt vi trengte, hun blandet alt, og jeg rørte og stekte inni ovn :) Teamwork :)

Jeg er veldig skeptisk til kjøpefrokostblandinger, og det holder ikke med nøkkelhullmerket for meg. Jeg aner ikke hva de inneholder, og ble derfor veldig fristet til å prøve å lage selv når jeg kom over denne oppskriften. Den er som følger:

250 gram havregryn
100 gram hasselnøtter
50 gram mandler
1,5 dl solsikkefrø
1 dl sesamfrø
6 ss honning
3 ss olivenolje

Bland det tørre i en bolle. Smelt honning sammen med olivenolje på svak varme, og hell over frøblandingen. Fordel blandingen på to brett, og stek i varmluftsovn. 140 grader i 35 grader.

Smaker deilig i yoghurt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar