tirsdag 19. februar 2013

Chicken Tikka Masala

En formiddag i forrige uke tok jeg opp en pakke med kyllingfileter, men jeg ante ikke hva jeg skulle lage. Så for meg at det kunne ende opp med å bli kyllingfilet, fullkornsris og en kjedelig grønn salat. Etter litt surfing på http://trinesmatblogg.no fant lillemor, som også ble engasjert, en oppskrift som inneholdt en HEL masse ingredienser, og lillemor trodde vi måtte kjøpe alt. Til min overraskelse hadde jeg faktisk det meste i hus allerede, men måtte en tur på butikken for å kjøpe noe småtteri.

I mens satte lillemor focacciadeig, også hentet fra trinesmatblogg.no - og ordnet klart litt. Godt i gang, fant vi ut at kyllingen skulle marineres i 2 timer!! Så vi sto vel på kjøkkenet sånn omtrent 4 timer fra vi startet til vi satte oss til bords.

Her er link til den nydelige retten: http://trinesmatblogg.no/2011/10/07/chicken-tikka-masala-med-raita/

Og her er retten anrettet på fat hjemme hos oss, av lillemor

 
Mango chutney var helt nytt for oss, men smakte fortreffelig til retten. Denne ble kjøpt på butikken, ellers er alt hjemmelaget, ja... ikke risen da ;) Både jeg og lillemor, som var alene hjemme spiste nesten på oss vondt. Nydelig, og ikke minst - veldig næringsrikt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar